Posts

Showing posts from 2015

Pepatah isnin

Image
Don't try to spell 'catastrophe' if you cannot spell 'cat'

Lirik Lagu Kun Anta - Humood Alkhudher

Image

Time is Love

Image
*Time is love, you know I love you when I try to spend as much time with you*

Thanks

Image
Thanks for always being there for me. Thanks for always listening to me, supporting and encouraging me. ~Love you forever K~


Asfan - Semua Tentang Kita

Image
Ku biar saja waktu ini membalasnya  Erti rindu erti mencinta
Menutupi segala gelisah 

Kau juga sama ada rasa tentang kita
Tapi hati enggan mendua
Biar sengsara hati kan merana

Ingin aku hapus segala
Tak bisa jua melawan cinta 
Tuhan tolonglah aku mencintainya
Sungguh hatiku berbalah setelah cinta diuji
Runtun jiwaku tulus mencintaimu
Jujurlah pada hatimu
Oh Tuhan tetapkanlah semua tentang kita
Benci juga rindu senantiasa merasukku  Sulit untuk ku melafazkan
Diri tanpamu tiada bertahan 
Tuhan tolonglah aku mencintainya
Sungguh hatiku berbalah setelah cinta diuji
Runtun jiwaku tulus mencintaimu
Jujurlah pada hatimu

Pasar malam hari khamis

Image
06.45 pm : Aku berada di pasar malam waktu ni. Pertama kali aku datang sini setelah hampir 2 bulan kerja kat sini. Pasar malam ni terletak tak jauh dari Wisma Mah Sing. Selepas berjalan-jalan, aku tertarik dengan apam balik. Lantas aku membeli 2 keping apam balik kecil. Hahahaha rasa macam ayat karangan. Tapi apam balik ni memang sedap. Rangup, garing, perghhhh...


Aku lepak jap duduk tepi longkang sambil melibat ragam manusia di pasar malam ni. Dari dulu lagi memang aku suka pergi pasar malam. Dari zaman belajar kat arau lagi, setiap petang aku ronda cari lokasi pasar malam. Hahaha.
Masa aku makan apam balik tadi, ada sorang budak lelaki pakai baju sukan, baru balik sekolah agaknya, datang minta seringgit kat aku, nak beli pizza katanya. Lepas aku bagi dua ringgit, dia berlalu pergi tapi tak beli pizza lak aku tengok. Hahaha takpe lah, rezeki dia.
Tak tahu nak makan apa lak lepasni. Nak jalan-jalan kejap, lepas tu balik rumah.

Bersambung lagi nanti...



Betul ke?

Image

Dahsyat - MOJO

Aku cinta kamu
Lebih dari hatiku mampu
Pasti jiwa takkan bisa
Hidup tanpa hadirnya kamu

Sungguh dahsyatnya
Cintaku kepada kamu
Aku mohon jangan pergi
Menyiksaku dengan rindu

Kita dua hati
Selamanya takkan terpisah
Kau dan aku punya cinta
Paling terindah di dunia

Sungguh dahsyatnya
Cintaku kepada kamu
Aku mohon jangan pergi
Menyiksaku dengan rindu
Ohhh

Tiada yang bisa
Mengisi ruang di hati
Aku mohon jangan pergi
Jiwa ini perlu kamu
Ohh.. Wohooohh…
Tetap cinta selama-lamanya

Sungguh dahsyatnya
Cintaku kepada kamu
Aku mohon jangan pergi
Menyiksaku dengan rindu
Ohhhh

Tiada yang bisa
Mengisi ruang di hati
Aku mohon jangan pergi
Jiwa ini perlu kamu

-Hargailah insan yang menyayangi kita. Sedih sangat lagu ni. Terbaiklah edry.

Seluruh cinta

Menatap kepergian dirimuMeratap menangis sedih tak tertahan
Terbaik saat bersama
Lewati masa terindah
Saat kau memeluk ku
Tuturkan cintaKaulah selalu cinta bagiku
Yang selalu menentramkan perasaanku
Diri mu akan selalu ada
Di sisiku selamanyaKau bagaikan nafas ditubuhku
Yang sanggup menghidupkan segala gerak ku
Ku kan selalu memuja mu
Hingga nanti kita kan bersamaTak sanggup ku memikirnya lagi
Habis separuh nyawa ku tangisi mu
Tiada lagi bait terindah
Terdengar merdu terucap
Merayu menyanjungku tenangkan jiwaKaulah selalu cinta bagiku
Yang selalu menentramkan perasaanku
Diri mu akan selalu ada
Di sisiku selamanyaKau bagaikan nafas ditubuhku
Yang sanggup menghidupkan segala gerak ku
Akan selalu memuja mu
Hingga nanti kita kan bersamaTiada cinta yang setulus cinta mu (cinta mu)
Tiada yang sanggup gantikan diri mu
Tiada rasa seindah kasih mu
Tiada yang mampu temani diri kuKaulah selalu cinta bagiku
Yang selalu menentramkan perasaanku
Diri mu akan selalu ada
Di sisiku selamanyaKau bagaikan nafas ditubuhku
Yang sang…

Only you can love me this way

Well I know there's a reason  And I know there's a rhyme  We were meant to be together  That's why ...  We can roll with the punches  We can stroll hand in hand  And when I say it's forever  You understand ... 
That you're always in my heart, You're always on my mind  But when it all becomes too much,  You're never far behind  And there's no one that comes close to you  Could ever take your place  Cause only you can love me this way 
I could have turned a different corner I could have gone another place  Then I'd of never had this feeling  That I feel today, yeah.. 
And you're always in my heart, Always on my mind  When it all becomes too much,  You're never far behind  And there's no one that comes close to you  Could ever take your place  Cause only you can love me this way 
Ooooh...
And you're always in my heart, You're always on my mind  And when it all becomes too much,  you're never far behind  And there's no one that comes close to you  Could eve…

Kenangan Terindah

Image
Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang tlah yang hilang darimu yang mampu menyanjungkuSelama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
selama itu pun
aku mampu tuk mengenangmuDarimu, kutemukan hidupku
Bagiku, kau lah cinta sejatiohhh,ohh,ohhhhhBila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang telah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindahohhhhhhhhh,..... eh eh eh eh
Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupkuNamun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang telah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah
-favouritesong

Kuat

Kau akan rindu malam bila siang tiba,Kau akan rindu hujan bila panas tiba, Kau akan rindu bunga bila luruh tiba, Dan kau akan rindu si dia bila sudah tiada..

It Will Rain - My favourite song

If you ever leave me, baby, Leave some morphine at my door Cause it would take a whole lot of medication To realize what we used to have, We don't have it anymore.
There's no religion that could save me No matter how long my knees are on the floor (Ooh) So keep in mind all the sacrifices I'm makin' To keep you by my side To keep you from walkin' out the door.
'Cause there'll be no sunlight If I lose you, baby There'll be no clear skies If I lose you, baby Just like the clouds My eyes will do the same, if you walk away Everyday it'll rain, rain, ra-a-a-ain
I'll never be your mother's favorite Your daddy can't even look me in the eye Ooh, if I was in their shoes, I'd be doing the same thing Sayin' "There goes my little girl Walkin' with that troublesome guy"
But they're just afraid of something they can't understand Ooh, but little darlin' watch me change their minds Yeah for you I'll try, I'll try, I'll try, I'll…

Thinking out loud

Image
When your legs don't work like they used to before And I can't sweep you off of your feet Will your mouth still remember the taste of my love? Will your eyes still smile from your cheeks?
And, darling, I will be loving you 'til we're 70 And, baby, my heart could still fall as hard at 23 And I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways Maybe just the touch of a hand Well, me—I fall in love with you every single day And I just wanna tell you I am
So honey now Take me into your loving arms Kiss me under the light of a thousand stars Place your head on my beating heart I'm thinking out loud That maybe we found love right where we are
When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way I know you will still love me the same
'Cause honey your soul could never grow old, it's evergreen And, baby, your smile's forever in my mind and memory I'm thinking 'bou…

Jaga dia untukku

Mahu ku bersama Mahu ku kesana Diriku tak di sini lagi Waktu tak berbicara Lama terasa seakan terhenti mengiringiku Tenanglah duhai jiwa Tebarlah tulus doaku kepadanya saat ku tiada Oh tuhan Jaga dia untukku selamanya ku ada Bagai menghitung resah Berkepingan, berderaian Oh tuhan Jaga dia untukku selamanya ku ada Mencipta syurga bersama Menyayangi, mendampingi dia Terbangkan diriku Bersayap seribu biar detik menjadi laju Langit pun mendengar Jadi penawar mengusir debar jatuh ke dasar Tenanglah duhai jiwa Tebarlah tulus doaku kepadanya saat ku tiada Oh tuhan Jaga dia untukku Kala ku masih jauh bagai menghitung resah Berkepingan, berderaian