Posts

Showing posts from 2011

Gambar anak Aqasha

Image
Alehandra Ahmad Bin Firdee Aqasha, selamat dilahirkan jam 6.14pm, tanggal 6.9.11.

Cinta pandang pertama, bukan cinta pandang buah dada!!

Image
Kenapa aku cakap bukan cinta pandang buah dada? Sebab melalui pemerhatian aku kebanyakan kaum lelaki masa kini akan jatuh cinta bila pandang buah dada. Betulkan aku, kalau aku salah. Dan bila cinta ini terjadi, ia lebih kepada nafsu. Eh menyimpang jauh pulak, aku nak citer pasal cinta pandang pertama sebenarnya.

Fenomena cinta pandang pertama berlaku antara dua orang individu yang memiliki kuasa tarikan ke atas satu sama lain dengan kekuatan yang serupa tingginya. Bila kita kata 'pandang pertama', tentu sekalilah mata yang emainkan peranan. Dari mata turun ke hati. Dengan lain perkataan, mereka saling menyukai antara satu sama lain. Segala-galanya bermula apabila mereka mula-mula berkenalan. 
Salah satu teori berkaitan dengan cinta ialah teori ambang cinta. Ini kerana setiap orang pernah mengalami keadaan yang dipanggil 'kesediaan' untuk bercinta, ataupun berada di ambang cinta dan bukan di ambang wati. Keadaan ini berlaku apabila seseorang individu itu mengalami adan…

#1 : Wordless Wednesday

Image

Korang tahu tak bosan?

Image
Bosannya raya kat kuala lumpur ni. Aku tak nak dah raya kat KL ni tahun depan. Bosan amat sangat. Antara sebab-sebab yang menyebabkan aku bosan :

pak dan mak sedara sume jauh kat kelantan, tak dapat la nak melawat mereka.aku dah tak dapat duit raya, hahaha kalau dapat pun sikit je.jiran-jiran pun semua balik kampungtapi yang paling best, dapat beraya dengan kucing yang sangat comel...hehehe thanks zati..
*orang gemuk suka mengaku kurus kan?

Fesyen artis di hari raya

Image
Salam Aidilfitri kepada rakan-rakan semua. tahun ni aku beraya di kotaraya, sungguh bosan sebab semua jiran-jiran balik kampung. Raya sebelum ni dah balik kelantan, raya tahun ni tak dapat nak balik sebab bapakku tak dapat cuti.
Apa tema raya korang tahun ni? Jom kita usha baju raya artis.


~Selamat hari raya aidilfitri,
~Maaf zahir dan batin.
~norzaimee

Si cantik

Image

family VS kekasih

Kekasih sangat penting, tanpa kekasih kita akan keseorangan, kesunyian, kelaparan dan kebosanan. Kekasih perlu disayangi sepenuh jiwa, sepenuh hati, perlu dibelai manja.

Hahahaha tu bagi orang lain, bagi aku FAMILY paling penting dan sangat penting. Aku agak kurang senang dengan mereka yang lebih mementingkan kekasih dari family. Peduli la korang tak suke ape yang aku rase ni. Tapi kalau orang lain aku tk kesah kalau diorang nak mementingkan kekasih, tapi kalau ahli keluarga aku sendiri yang lebih mementingkan kekasih dari family

sila pergi ******...

Liverpool 3 VS Exeter City 1 (Carling Cup)

Image
Salam ramadhan rakan-rakan semua. Lama sangat dah aku tak update blog. 
Disebabkan aku peminat Liverpool Football Club, so hari ini aku akan update tentang perlawanan Liverpool VS Exeter City semalam. Aku tak reti sangat nak mengulas. So korang enjoy je highlight ni ok.
Luis Suarez (minit ke 22) Maxi Rodriguez (minit ke 54) Andy Caroll (minit ke 58)
Semua video pak arab punya suara...hahaha enjoy

Otak hang!!!!

Korang suka makan otak-otak tak? Jom kita tengok apa tabiat yang boleh merosakkan otak kita. Otak ni salah satu organ yang sangat penting pada manusia.


1. Tidak mengambil sarapan pagi 
-Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan
mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif. Lepas ni, diharapkan kawan-kawan dapt memulakan hari dengan sarapan.

2. Terlebih makan - Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak. Ini bukan setakat rosakan otak, malah badan pun akan turut rosak bila berketul-ketul lemak terbentuk.

3. Perokok
-Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit ` Alzheimer'. Perokok memang cepat sakit otak.

4. Penggunaan gula yang berlebihan 
-Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat dan sekaligus m…

Mula-Mula Kawin Semua Indah

Apa pendapat mereka-mereka yang dah kawin? Betul ke tak ayat-ayat cinta nie?

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah-2 ya, mmmuach.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah… Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!
More than 10 years : Tido asing2….laki tido depan tv, bini tido ngan anak2…hahaha

Pakai Toilet: 6 hari: Jom la masuk sama2.
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Masih lama lagi ke nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pilah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang..
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..
16 tahun : …………………. (tak balas terus!!!) hehehe….

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???
More Than 10 Years : Buang tebiat ker you ni? Cakap mengarut….

Pulang Kerje:
6 min…

Malam pertamaku terganggu

Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini.Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.

"Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?" sapa Pak Ucu.

"Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu." sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

"Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu." Isteriku Hanya mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu. Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi. Tanda sanak saudaraku telah pulang dan keluargaku telah tidur.

Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku selak rambut ikal yang Menutupi telinganya lalu membisikka…

Kad kahwin Ashraf Muslim islamic habis!

Image
Memang menarik sangat kad kahwin mereka ni. Tak pernah lagi aku tengok kad kahwin bertulisan jawi macam ni. Ok sangat daripada letak gambar berpeluk-peluk kat kad. Majlis resepsi yang dijadualkan berlangsung pada 24 September 2011 bersamaan 26 Syawal 1432 Hijrah bertempat di Melaka International Trade Center (MITC).

Tahniah diucapkan kepada bakal pengantin.Semoga perkahwinan mereka kekal sampai bila-bila.






credit to kadkahwinku.com

Waktu-waktu Doa Mustajab

Image
Salam Ramadhan rakan-rakan, hari ni baru aku berkesempatan untuk update blog. Hari ini aku nak kongsikan dengan korang semua waktu-waktu doa yang mustajab.
Di tengah malam atau sepertiga malam yang akhir Selepas solat farduBerdoa di temat sunyi supaya khusyukKetika dalam peperangan atau darudatKetika sujudKetika dizalimi orangKetika musafirBapa mendoakan kebaikan anakKetika wukuf di Padang ArafahSelepas solat subuh sebelum terbit matahariSelepas solat AsarKetika mahu berbuka puasaKetika sakitDoa pada malam LailatulqadarDoa pada malam JumaatDoa raja dan pemimpin yang adilDoa anak yang taat kepada ibubapaApabila khatam menbaca Al-QuranDoa ketika tawaf mengelilingi KaabahBerdoa di belakang makam Nabi Ibrahim di Masjidil HaramBerdoa di Hijir IsmailBerdoa di mana juga masjid kerana ia rumah AllahSemoga doa kita dimakbulkan olehNya.

Eksklusif: Yusry, Lisa naik pelamin 2012

Image
KUALA LUMPUR: Buat pertama kali, pengarah KRU Studios, Yusry Abdul Halim, 38, mengakui dirinya sedang bercinta dengan aktres popular, Lisa Surihani Mohamed, 25, sekali gus mengesahkan segala gosip sebelum ini dan jika tiada aral melintang akan ke jenjang pelamin tahun depan.


sumber Berita Harian

Bertuahnya abang Yusry ni, dapat berdampingan dengan jelitawan dari dulu sampai sekarang. Apapun tahniah diucapkan kepada mereka sebab dah ada perancangan nak kahwin. Harap pekahwinannya nanti kekal la, taklah sekerat je.


Orang bodoh je masuk UiTM.

Tajuk tu la ayat yang keluar dari mulut sorang mak cik ni. Aku yang dengar masa tu, telan air liur je la. Nak kasi penampar, orang tua. Masa tu mak aku borak-borak la dengan dia pasal adik aku belajar kat matrikulasi Arau. Mak aku citer la kalau ada budak yang takleh teruskan pengajian kat matrikulasi, pihak matrik akan hantar dorang ke uitm arau untuk teruskan pengajian. Pastu direct dia cakap 'ore babuk je masuk uitm, hok takdok A'. Sape orang Kelantan, faham la ayat tu.
Dia ingat UiTM ni teruk sangat ke? Aku sebagai pelajar UiTM ni sungguh berbangga sekali dapat masuk UiTM. Dengan bayaran yuran yang murah dan macam-macam lagi kemudahan yang ada.
Dia bajet anak dia masuk UIA, dah bagus sangat lah. Sori ye kawan-kawan yang belajar kat UIA tu, aku tak kutuk institusi korang belajar tu. Aku kutuk pemikiran mak cik ni. Nak tengok la nanti, anak dia habis belajar, terus dapat kerja yang bagus sangat ke. 
Takpe, bagi aku la rezeki masing-masing. Tak kisah la kat institusi mana kita b…

Encik Apek yang sweet

Image
Sekarang memang tengah panas pasal isu khairul fahmi putus tunang ni. Aku memang ingat dia ni tak bersalah pada mulanya. Huhuhu. Dalam paper bukan main lagi statement dia. 
Bestnye jadi dahlia teck ni, ada abang yang pimpin tangan masa jalan-jalan. Penjaga gol Harimau Malaya ni memang terserlah sifat penyayangnya sebagai abang. Romantis sungguh adik abang ni. Lambat lagi la kalau nak tunggu jawapan dari khairul fahmi ni. Nasib dia baik sebab tengah training kat slovakia sampai hujung bulan ni.

Jam tangan

Image
Syukur Alhamdulillah, akhirnya dapat jugak aku memiliki seutas jam tangan hasil titik peluh sendiri. Sebelum ni suka membazir beli benda lain. Setelah bosan bila beli jam murah, asyik rosak je, aku pun beli lah jam yang sedikit mahal.

Tiada niat nak menunjuk pun, cuma terlalu happy.

Melayu Kelantan 60,000 tahun

KOTA BHARU: Sekumpulan penyelidik Universiti Sains Malaysia (USM) yang melakukan kajian berhubung asal usul bangsa Melayu melalui kaedah genetik menunjukkan Melayu Kelantan kemungkinan besar orang Melayu paling asal menetap di Semenanjung sejak lebih 60,000 tahun.


Kumpulan penyelidik diketuai Timbalan Dekan (Penyelidikan dan Pengajian Siswazah), Pusat Pengajian Sains Kesihatan USM, Prof Madya Dr Zafarina Zainuddin yang mendapat geran RM1.4 juta daripada Kementerian Pengajian Tinggi, melakukan kajian terhadap 10 sub-etnik Melayu di Semenanjung Malaysia bagi mengetahui asal usul Melayu.


Sub-etnik berkenaan adalah Melayu Jawa di Johor dan Selangor, Melayu Aceh (Perak), Melayu Minang (Negeri Sembilan), Melayu Banjar (Selangor dan Johor), Melayu Bugis (Selangor dan Johor), Melayu Rawa (Perak), Melayu Champa (Perak, Kedah dan Kelantan), Patani (Kelantan), Melayu Kelantan dan Kedah Langkasuka. 


sumber Berita Harian


Aku sebagai anak kelahiran Kelantan merasa sungguh bangga. hehehehe. Kepada sesia…

Kuih kesukaan aku!

Image
Disebabkan bulan puasa ni lah dapat tengok pelbagai jenis kuih kat bazar. Selain bulan puasa, jarang nak beli kuih sarapan pagi-pagi. Antara kuih yang paling-paling aku suka ialah tauhu sumbat. Kalau dapat makan kuih ni, memang tak toleh kiri kanan dah. Dapat makan hari-hari pun takpe.

Diharapkan bakal suami aku nanti dapat buatkan kuih-kuih kesukaan aku ni. Eh terbalik pula, sepatutnya aku yang kena buat untuk diorang. Hahahaha. Nanti aku akan belajar buat kuih-kuih ni dengan mak aku supaya aku dapat makan bila-bila masa je.

Apa pula kuih kesukaan korang eh?

Doa berbuka puasa

Image
Jap lagi nak berbuka puasa dah, sesiapa yang tak hafal bacaan doa berbuka puasa, boleh tengok kat bawah ni.

Bila berbuka nant pastikan korang semua berhenti bila dah kenyang. Takde lah mengantuk atau malas nak berterawih ni. Selamat berbuka semua. Semoga amalan puasa kita hari ini diterima olehNya.

Ramadhan Al-Mubarak

Image
Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini, di sini dibawa beberapa pengertian hadis yang menceritakan mengenai kelebihannya.


1. Semua hadis menceritakan betapa besarnya kelebihan bulan Ramadhan untuk kita sama-sama menghidupkannya dengan segala amalan sunnah.
2. Pintu syurga dibuka sepanjang Ramadhan, manakala pintu neraka pula ditutup. Ini menggambarkan bagaimana Allah begitu mengasihani hambaNya yang taat beribadat dan menurut segala perintahNya.
3. Syaitan diikat sepanjang bulan Ramadhan agar kita dapat menunaikan segala ibadat dengan penuh keikhlasan. Tetapi kita perlu ingat bahawa kawan syaitan yang berada pada diri kita iaitu nafsu akan menggantikan tugas syaitan jika kita lalai.
4. Pentingnya keikhlasan dan keimanan kita dalam menunaikan ibadat.
5. Pua…

Hoooorey!!!!!!!!!!

Image
Sehari je lagi tinggal untuk Harimau Malaya membalas dendam atas kekalahan tempoh hari. Disebabkan terlalu semangat nak menyokong pasukan Malaysia, aku dah dapatkan tiket untuk menyaksikan perlawanan antara Malaysia vs Singapura atas bantuan Wan Qamarul dan Safwan. Yeah!!!

TANAH TUMPAHNYADARAHKU!!!

Perkelahan yang fantastic!

Image
Plan di saat-saat akhir memang menjadi. Setelah bermacam-macam cadangan dikeluarkan, akhirnya kitorang buat keputusan untuk beramah-mesra di Sungai Chiling yang terletak di Kuala Kubu Bharu pada hari sabtu yang lepas. Kitorang bertolak pukul 9.00 pagi, kalau tak silap aku la. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1jam 30minit.

Sampai je kat sana, kitorang buat keputusan untuk berkelah kat bawah je disebabkan ramai orang kat atas. Maklumlah hujung minggu mestilah ramai. Lagipun kitorang nak bakar-membakar, susah pulak nak meredah sungai nanti. Lagipun faktor cuaca tidak mengizinkan kami ke atas.

Jom beli tiket Malaysia VS Singapura (28 Julai 2011)

Image
Tiket perlawanan kedua pusingan kelayakan Piala Dunia 2014 akan dilangsungkan di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 28 Julai 2011 ini. Bagi semua peminat bola sepak Malaysia, jangan lupa untuk mendapatkan tiket perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2014 di antara Malaysia dan Singapura di Stadium Bukit Jalil pada 28 Julai 2011. Untuk yang tidak berkesempatan untuk membeli tiket di kaunter tiket, anda boleh beli tiket Malaysia vs Singapura 28 Julai 2011 secara online.
Tiket perlawanan Malaysia vs Singapura pada 28 Julai 2011 akan dijual dan boleh dibeli secara online di www.tickethotline.com.my bermula Rabu ini. Kaunter tiket pula dibuka pada 26 & 27 Julai di Stadium MBPJ, Stadium Shah Alam & Stadium Bukit Jalil (9am - 7pm) dan juga pada 28 Julai 2011 di Stadium Nasional Bukit Jalil (bermula 9am). Harga Tiket Malaysia vs Singapura 28 Julai 2011 adalah seperti berikut ;
  - RM50 (grandstand)   - RM30 (terbuka)   - RM5 (B-12)
Tiket dibeli secara online boleh ditebus ; 26 & 27 Julai 2011 …

hohohoho balik kampung

Image
Entri kali ni aku nak cerita sikit pasal kampung aku. Disebabkan tak lama lagi nak sambut Ramadhan dan Syawal, aku rindukan kampung halaman yang terletak di Pasir Mas, Kelantan. Rumah nenek aku ni terletak tepi sawah padi. Mek dengan atuk tinggal berdua je.

Jom nyanyi sama-sama....

Image
My head is stuck in the clouds
She begs me to come down
Says "Boy quit foolin' around"
I told her "I love the view from up here
Warm sun and wind in my ear
We'll watch the world from above
As it turns to the rhythm of love"
We may only have tonight
But till the morning sun you're mine all mine
Play the Music low and sway to the rhythm of love

My heart beats like a drum
A guitar string to the strum
A beautiful song to be sung
She's got blue eyes deep like the sea
That roll back when she's laughing at me
She rises up like the tide
The moment her lips meet mine
We may only have tonightBut till the morning sun you're mine all mine
Play the Music low and sway to the rhythm of love

When the moon is low
We can dance in slow motion
And all your tears will subside
All your tears will dry

Ba-ba ba-ba ba-ba baba
Da da-da dum da-da dum
Ba-ba ba-ba ba-ba ba-ba
Da da-da dum da-da dum

And long after I've gone
You'll still be humming along
And I will…

Aku suka memancing..

Image
Hari ini aku pergi memancing dengan adik bongsu aku dan kengkawan dia. Lama dah tak buat aktiviti memancing ni. Memancing memang minat aku. Aku lagi suka berkawan dengan budak-budak sebab diorang dengar cakap aku. hahahaha. Senang la nak buli diorang.

Disebabkan aku sorang je perempuan yang join, diorang la yang angkat barang-barang... hahahhaha.. Kami menggunakan umpan cengkerik, udang dan cacing. Memang best memancing.

Cuti-cuti Langkawi (Part 2 - 02/07/2011)

Image
Hari ni aku nak sambung citer pasal percutian aku dan rakan-rakan. Sesi pagi punya ceita ni.


Hari kedua kitorang kat Langkawi bermula dengan Island Hopping (Lawatan ke 3 pulau yang berada di Langkawi dengan menaiki speed boat). Lawatan ke pulau-pulau di sekitar Langkawi amat menyeronokkan kerana kami dapat menikmati keindahan semulajadi Pulau Dayang Bunting, Pulau Beras Basah dan Pulau Singa Besar (walau tak jejak pulau).

Cuti-cuti Langkawi (Part I - 01/07/2011)

Image
Haaaa setelah 10 hari bercuti dari kesibukan kota, akhirnya aku kembali ke rumah...ceeewahhh... hehehehe... Aku nak kongsi sikit pasal percutian aku ke langkawi bersama dengan rakan-rakan yang sporting sangat.

Kami bertolak pada hari khamis malam jumaat dengan menaiki Bas Etika bertempat di Hentian Jalan Duta. Sepatutnya bas dah sampai pukul 11.55pm tapi dekat pukul 1.00am baru sampai. Bagus jugak bas lambat datang, dapatlah kitorang discuss serba sedikit tentang tentatif perjalanan dan percutian.
Kitorang sampai di Jeti Kuala Perlis lebih kurang pukul 8.00am, kalau tak silap aku la. Ramai dah orang beratur nak dapatkan tiket feri. Kitorang pun beratur la nak dapatkan tiket feri yang berharga RM18 setiap seorang. Feri berlepas pukul 9.30, sempat la kitorang bersarapan dulu.

What the hell??????

Apa nak jadi ni? Belanda haramkan sembelih haiwan. Sesiapa yang ada niat nak menetap atau bercuti kat sana, kena lah berhati-hati dengan sumber makanan kat sana. Lupakan la niat kome nak ke belanda tu.

Dipetik dari akhbar sinar harian: Dewan Rakyat Belanda meluluskan cadangan mengharamkan penyembelihan haiwan di negara itu. Bagaimanapun tindakan itu telah ditentang hebat oleh penduduk Islam negara Eropah itu.

Rang undang-undang yang dikemukakan Parti Hak Asasi Haiwan itu diluluskan dengan undian 116 menyokong berbanding 30 menolak dan kini menunggu kelulusan Dewan Negara sebelum menjadi undang-undang sah.

Undang-undang itu menetapkan haiwan yang akan disembelih perlu berada dalam keadaan tidak sedar iaitu kaedah berbeza dengan cara penyembelihan Islam. Undang-undang baru ini menuntut penganut Islam membuktikan penyembelihan haiwan semasa sedar tidak menyebabkan kesakitan, iaitu sesuatu yang dianggap mustahil.

Ketua Parti Hak Asasi Haiwan, Marianne Thieme dengan biadap menuduh kaedah p…

Keputusan pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 : Malaysia (2) vs Taiwan (1)

Image
Malaysia mencatat kemenangan tipis 2-1 ke atas Taiwan pada aksi pertama pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 malam tadi. Permainan yang cukup mantap dipamerkan oleh kedua-dua pasukan. Pada mulanya, pasukan Taiwan lebih banyak menyerang, namun pertahanan Malaysia agak kental bertahan. Pasukan Malaysia terus menggandakan asakan sehingga tamat wisel penamat. Tahniah kepada pasukan Malaysia kerana berjaya meraih kemenangan di laman sendiri. Pada aksi yang berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil itu, dua jaringan masih-masing satu daripada kapten, Safiq Rahim pada minit ke-27 dan tonggak pertahanan, Mohammad Aidil Zafuan Abdul Razak (ke-54) sudah cukup untuk memberi bekalan buat anak-anak buah Rajagobal sebelum berkunjung ke Taiwan. Begitupun, kelekaan barisan pertahanan skuad kebangsaan dihukum apabila Chen Po Liang menjaringkan gol bagi merapatkan jurang buat Taiwan pada minit ke-75.
Jaringan Safiq Rahim pada minit ke-27
Jaringan Mohammad Aidil Zafuan Abdul Razak pada minit ke-54

Malaysia vs Taiwan ( 29 Jun 2011 )

Image
Pasukan bolasepak Malaysia akan menghadapi Taiwan pada aksi pertama pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini. Rajagobal masih belum menetapkan siapa yang akan menjaga gawang gol - sama ada Khairul Fahmi Che Mat atau Sharbinee Allawee Ramli. Ini kerana Apek masih mengalami sakit bahu. Penyerang berbisa negara, Safee Sali telah  mengalami kecederaan di saat-saat akhir pada sesi latihan petang semalam. Kemungkinan Rajagobal akan menggandingkan Abdul Hadi Yahaya dan Baddrol Bakhtiar  Norshahrul Idlan Talaha dan Ahmad Fakri Saarani pula turut boleh diturunkan selepas kedua-duanya sudah pulih daripada kecederaan hamstring dan lutut. Namun di sebalik masalah tersebut, Rajagobal tetap berkeyakinan Malaysia mampu meraih kemenangan  "Jika menang 1-0 pun, ia cukup untuk kita ke tempat lawan dengan tanpa tekanan berbanding jika tewas. Jadi saya mahu pemain manfaatkan peluang terhidang dan tiada sebab untuk kita tewas," tegas Rajagobal. Rajagobal t…

Save The Date - Tomok & Ayu (By CST Production)

Image
Saksikan video Save The date - Tomok dan pasangannya. Memang sweet sangat sebelum kahwin dah buat video ni. Semoga berkekalan sehingga akhir hayat.

Cara mudah dapatkan RM50,000?

Image
Bagi pengguna celcom, senang je cara korang nak dapatkan RM50,000. Caranya ialah :

Buat panggilan telefon minimum 5 panggilan sehari. Lagi banyak korang buat panggilan, lagi tinggi la peluang korang nak menang RM50,000!!!!



Tak salah pun mencuba, mana tahu rezeki korang dapat RM50,000. Bukan susah pun kan, telefon la kekasih korang kerap kali.. Selamat memenangi!!!

klik di sini untuk maklumat lanjut!

Benda baik

BILA KAMU BERDOA UNTUK ORANG LAIN, 
TUHAN AKAN MAKBULKAN SEGERA DOA ITU.. 

AKAN TETAPI BILA KAMU BERDOA UNTUK DIRIMU, NESCAYA DUGAAN AKAN TERLEBIH DAHULU KAMU TERIMA & KEMUDIAN BARU DIMAKBULKAN OLEH ALLAH....

Ego yang tak patut

Image
Aku sayang mak aku!!!!!!! Tapi aku tak pernah cakap depan mak aku walaupun aku teringin sangat nak cakap depan beliau. Cuma jerit kuat-kuat dalam hati je. Ego macam ni memang tak patut kan. Selalu aku tulis dalam kad atau aku mesej je mak aku untuk aku cakap 'saya sayang ma'. Aku nak cakap depan-depan tapi takleh, ego ke? Mungkin cara aku tunjukkan kasih sayang cinta aku pada beliau bukan melalui kata-kata, melalui perbuatan.

**semoga ma baca tulisan ni suatu hari nanti. biarlah ma tahu yang  AKU SAYANG MA SANGAT2!!

Malaysia vs Liverpool Asia Tour 2011

Image
Ini adalah pertama kali kelab Liverpooldatang ke Malaysia untuk mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan kebangsaan. Aku macam tak percaya je akhirnya dapat gak aku melihat sendiri pasukan Liverpool. Aku semangat nak tengok Luis Suarez, tapi dia tak datang sebab beraksi untuk negara, tapi takpe masih leh tengok Steven Gerrard. Paling penting tengok pasukan Liverpool. You'll Never Walk Alone...
Atas bantuan adli, dapat gak aku memiliki tiket yang berharga RM58.00 beserta training pass RM8.00. Aku akan ke stadium dengan maswati, adli, bobo, encik saiful, yang lain aku tak tahu la. Perlawanan akan berlangsung pada 16 Julai 2011 pada pukul 5.45 pm. Manakala training lak pada 14 Julai 2011.
Kalau mengikut tiket aku akan masuk ikut 'yellow gate'. Tiket RM58 ni kira free seating la. Tak sabarnya menghitung hari nak ke stadium negara untuk menyaksikan perlawanan ni. Walaupun aku beli tiket ni semata-mata nak tengok pasukan Liverpool beraksi, tapi aku tetap akan menyokong pa…

Penat dan seronok.

Image
Semalam aku pergi Shah Alam ambil kawan kat Seksyen 17, dia dari penang. Dia datang Shah Alam sebab ada interview untuk sambung master. Malam tu aku teringin nak makan chicken chop , aku pun berpusing-pusing la cari restoran steak, akhirnya jumpa la D'One Steak Restaurant kat Seksyen 7. Lama dah tak lepak-lepak camni. Aku pun bukan kaki jalan sangat, dok umah je. Lain kali nak gi cuba makan kat Kg Baru lak, lama dah tak gi makan kat sana.




Pertunangan.

Image
Semalam sepupu aku bertunang kat banting. Gambar kat bawah ni masa pertunangan sepupu aku. Apapun tahniah kepada kak ewin, selamat menjadi tunangan kepada abg iez pada 18.06.2011.


norzaimee

Image
Nama penuh aku nor zaimee mastura bt mohammad. Jarang orang nak panggil aku mastura. Selalu orang panggil 'zaimee' , 'mie' dan 'mimie'. Umur nak masuk 20++ tahun. Masih muda remaja lagi kan. Hahahaha.  Aku anak sulung dari 5 orang adik beradik. Aku ada 3 adik teruna dan seorang adik dara. Aku ni sangat la meminati semua jenis sukan kecuali bola jaring. Paling aku minat sukan hoki dan badminton. Sekarang badan tak fit dah nak lari sini sana. Apa boleh buat, sukan bukan la keutamaan mak aku. Aku paling suka tolong kawan. Siapa-siapa ada masalah, leh datang jumpa aku, Insya Allah aku hulurkan bantuan. Paling aku sayang mestilah keluarga dan rakan-rakan yang sentiasa bagi sokongan kat aku.