Orang bodoh je masuk UiTM.

Tajuk tu la ayat yang keluar dari mulut sorang mak cik ni. Aku yang dengar masa tu, telan air liur je la. Nak kasi penampar, orang tua. Masa tu mak aku borak-borak la dengan dia pasal adik aku belajar kat matrikulasi Arau. Mak aku citer la kalau ada budak yang takleh teruskan pengajian kat matrikulasi, pihak matrik akan hantar dorang ke uitm arau untuk teruskan pengajian. Pastu direct dia cakap 'ore babuk je masuk uitm, hok takdok A'. Sape orang Kelantan, faham la ayat tu.

Dia ingat UiTM ni teruk sangat ke? Aku sebagai pelajar UiTM ni sungguh berbangga sekali dapat masuk UiTM. Dengan bayaran yuran yang murah dan macam-macam lagi kemudahan yang ada.

Dia bajet anak dia masuk UIA, dah bagus sangat lah. Sori ye kawan-kawan yang belajar kat UIA tu, aku tak kutuk institusi korang belajar tu. Aku kutuk pemikiran mak cik ni. Nak tengok la nanti, anak dia habis belajar, terus dapat kerja yang bagus sangat ke. 

Takpe, bagi aku la rezeki masing-masing. Tak kisah la kat institusi mana kita belajar sekali pun, yang penting buat yang terbaik dan dapatkan keputusan yang cemerlang gemilang terbilang.

Hanya buat yang terbaik untuk diri sendiri dan keluarga walau dimana kita berada.

Comments

  1. fuh sentap, terasa..sy pun belajar kat uitm jugak, tak patut mk cik tu ckp cmtu, belajar kat mane2 pon same jela T_T

    ReplyDelete
  2. betul2.. apa kata suruh mak cik tu masuk uitm.. cer tengok, tercungap-cungap tak dia belajar.. huhu..

    ReplyDelete
  3. huhu, sentap kot. sy pun warga uitm jugak, uitm di hatiku!

    ReplyDelete
  4. Betul tuuu...nak keje orang x tgk sgtlah kita ni u mane..Dia tengok cmna kita market kan diri..soft skill tu lg penting beb!

    ReplyDelete
  5. damienicha : dah sabo ni..huhu
    asnizaziz : mmg sentap pun kalo dengar sendiri. geramm je rase..
    reza : agaknya, dia pun tak layak masuk uitm..
    mellina : yeah Uitm dihatiku jugak!
    rafhana : betul tu! sy sokong 100% pe yg awk ckp! dia tgk nilai komunikasi kita dulu kn.

    ReplyDelete
  6. ish3x...mkcik ni....u mane2 pown same je...mkck ni kena ubah permikiran r hhhheeee

    ReplyDelete
  7. sopida : mmg pun, mak cik ni kolot kan...

    ReplyDelete
  8. Tajuk entri dah gempak.tros minat nak bace.:D
    btw mane2 tmpt pun same jgk. sume tu ats rajin ke x.Hehe.

    Tak Senonoh Kat Bazar.

    ReplyDelete
  9. bekas pelajar uitm jugak..hihi..uitm dihatiku..semangat nak nyanyi pulak lagu uitm..hahaah

    ReplyDelete
  10. bkeas uitm shah alam..apa makcik tu yg bangang sngat tu..suka2 hati je kate org bodoh..kalau org bodoh dah xleh masuk u..hampeh makcik tu..uitm dihatiku...

    ReplyDelete
  11. asal makcik toh gitu..eeeee..mcm bagus je...

    ReplyDelete
  12. mak ai..naseblah die tue..kalau tak hinggap penampo oleh dato' sahol kang..hahaha

    ReplyDelete
  13. Xpe..kesiankan makcik tu jek..
    jgn marah2..sebab dia xpenah belajo sana..
    mna nak tau ganas ke x dlm tu punye subjek..
    =)

    ReplyDelete
  14. kak rose yang abru nak amsuk nie pun terdiam kejap... hmmm.. (__")

    ReplyDelete
  15. kak rose : alaa kak rose, relaks la, kita sama2 buktikan dekat macik tu yg student UiTM pun lagi bagus dari U lain.

    ReplyDelete
  16. ok post nie tarik perhatiann wuuaa nakai laa makcik tu sampai aty dy hukhuhu..

    ReplyDelete
  17. uih macik ni mmg nakai abih la..hehehe

    ReplyDelete
  18. blajar mne pon same, yg pnting belajar..Makcik tu blajar oxford kot..

    ReplyDelete
  19. apa2 pun...UiTM dihatiku...hehehe...
    sentiasa bangga jadik student UiTM

    ReplyDelete
  20. Memang pun...UiTM hanya utk bebudak yang direject oleh IPTA2 lain...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gambar Lin Dan bersama isteri (Xie Xifang)

Fesyen artis di hari raya